De contrasten van Cape Town, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu De contrasten van Cape Town, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

De contrasten van Cape Town,

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

12 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Van het weekeind belde ik mijn oma’s op en oma van den Berg zegt: “nou, zo ver weg en ik kan je zo goed horen!” Super cool om de oma’s zo enthousiast te horen op zo’n klein gebaar, een telefoontje. Vandaag las ik Babette (een vriendin van mij) haar reis verslag, ze zit in Malawi, en dan is er toch wel een wereld van verschil. Ik zit in zo’n grote stad en daarom in zo’n andere omgeving. Veel dingen zijn ook weer het zelfde, de rammelende taxi busjes, fietstaxi’s en natuurlijk de Afrikaanse cultuur. Hier heb je kansloze taxichauffeurs die je denken te kunnen oplichten voor een klein ritje naar huis, omdat je blank bent en dan veel geld hoort te hebben. Berovingen in je eigen straat en vandaag kwamen we er achter dat we waarschijnlijk helemaal niet huisnummer 114A hebben…. :):) Het word leuker met de dag! Aan de andere kant kan je een paar minuten rijden en sta je op de prachtige berg Signalhill om in het zonnetje naar het prachtige uitzicht over Kaapstad te kijken. Maar oma! Ik kom terug naar Nederland hoor…..! Maakt u zich geen zorgen….

Dit weekeind stond in het teken van mijn verjaardag. Donderdag hebben we een hoeden party gegeven ter ere van mijn verjaardag en die van Yentl. Helaas hebben we niet heel veel vrienden, maar wat we hebben hadden we uitgenodigd en het meer en deel waren collega’s van SCORE. Mijn Afrikaanse vrienden, Bongani, Timberland en Timbile waren ook van de partij, erg leuk. Bongani heb ik ontmoet tijdens mijn verblijf in de lodge de eerste week en Timberland en Timbile zijn vrienden van Bongani. Met hun gaan we ook naar de braai in muzolies! De avond liep voorspoedig, gezellige muziek, gezellige mensen en veel bier! Zie ook de foto’s op: http://picasaweb.google.com/dafnemarielle/VerjaardagsHoedenFeestjeVoetbal0904#
De volgende dag hadden we de oefenwedstrijd in het voetbalstadion van Kaapstad. Voor twee euro konden we twee wedstrijden bekijken van 16 tot 22h, erg leuk om mee te maken. Het was voor Kaapstad een oefening of ze met een vol stadion alles konden managen. Helaas zat het stadion niet helemaal vol, maar alles was tot in de puntjes geregeld. Ik heb een wedstrijd bekeken omdat ik om 19h nog een feestje had van Timberlands nichtje (sweet sixteen). Een Afrikaanse braai binnen de muren van een gevangenis. Die uitnodiging kan ik natuurlijk niet afslaan. Helaas was het feestje al ten einde toen ik aankwam omdat het al om 16h was begonnen, maar de zus van Timberland had salade en vlees voor me bewaard en ik werd vriendelijk verzocht om veel en lekker te eten. Ik reed met Bongani mee en die had een aantal mensen om weg te brengen. Een vrouw moest nog naar Langa, Timbile naar zijn werk in Campsbay, een zusje van iemand naar huis ergens buiten Kaapstad. Twee uur later kwam ook ik thuis aan om te genieten van mijn wel verdiende rust.
Zondag ben ik met Bongani naar Signalhill gereden om daar te chillen en genieten van het uitzicht op de berg:)

Vandaag is het weer een normale werkdag bij SCORE, morgen ga ik naar Mbekweni voor twee dagen en een nacht om onderzoek te doen. SCORE heeft geregeld dat ik daar kan blijven slapen bij een host familie in de community, erg leuk en spannend. Volgende week ga ik naar Riviersonderend ook een community waar SCORE werkzaam is, om ook daar mijn onderzoek uit te voeren. Erg leuk allemaal dat mijn onderzoek nu echt van de grond gaat komen! Donderdag mijn verjaardag en op mijn verjaardag gaat de kaartverkoop voor het WK weer open. We hopen dat we kaartjes voor Nederland Denemarken te kunnen krijgen in Johannesburg 14 Juni. Zodat we voordat we terug kunnen nog een wedstrijd mee kunnen maken van het WK! Wat betreft het meningsverschil in huisnummers? Mijn post komt volgens mij allemaal aan!

Kus, Dafne

  • 12 April 2010 - 09:39

    Soraya:

    Hey Daf, wat leuk dat je mag blijven slapen in een community, kun je pas echt cultuur snuiven!
    Wat wordt je toch ook een ouwe tak hè.. Cis en ik hebben het even zitten uitrekenen, maar je mag al wel gaan beginnen met die anti-rimpel crème ;) Dikke kus

  • 13 April 2010 - 07:58

    Ayla:

    ow wat gaaf weer om allemaal te lezen! maar ik begin je ondertussen toch wel een beetje te missen op de donderdag daf. ik kook iedere keer te veel omdat ik onbewust volgensmij toch nog op jou reken. maar goed, het duurt niet zo lang meer en dan ben je er weer! jeej! nou geniet daar nog even. we zien je snel weer!

  • 13 April 2010 - 16:49

    Babette:

    Hi Daffie!

    Het is idd een wereld van verschil! Maar erg leuk om te lezen dat je het ook zo naar je zin hebt! Ik benieuwd hoe zo'n Afrikaanse braai er uit ziet (en smaakt!) Hier doen ze ook wel eens een poging tot BBQen, maar dat zal toch anders zijn...

    Eind mei vlieg ik weer richting huis, over drie weken ben ik klaar met m'n co-schappen en dan nog een maandje vakantie vieren in Malawi en Tanzania :) niet heel verkeerd toch? Heb jij nog plannen nadat je klaar bent met je project?

    Alvast een hele fijne verjaardag en ik hoop dat je kaartjes kunt bemachtigen voor NL-Denemarken!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Africa here I come!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Home Sweet Home,

12 Juni 2010

Ke Nako!

28 Mei 2010

De laatste lootjes,

17 Mei 2010

Port Elisabeth here we come!

11 Mei 2010

Wintertime,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 40851

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: