Easter Weekeind! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Easter Weekeind! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Easter Weekeind!

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

06 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een stukje uit mijn leven in het zo prachtige Afrika. Pasen betekent in Afrika meer dan alleen paaseieren verstoppen en eten:) Pasen is echt een familie weekeindje. Families trekken er op uit om gezellig samen te zijn, samen te eten, een wijntje te drinken, spelen met de kinderen en dagjes uit. Voor andere mensen betekend het een lekker wijntje drinken en voor ons een lekker weekeinde om uit te rusten en leuke dingen te doen. De jongens waren er op uit gegaan met een auto, Yentl en ik zijn thuis gebleven en hebben allemaal leuke tripjes gemaakt. Donderdagavond was de start van het Jazz Festival, op de Green Market. Overal vandaan kwamen mensen om te genieten van de lekkere muziek. Hierna hadden we een uitnodiging gekregen om mee te gaan naar een Adidasparty in een fabriekshal. Super mooi feestje met allemaal old school hiphop muziek.

Vrijdag was het Goede Vrijdag en vrijwel alles was dicht behalve natuurlijk toeristen walhalla Waterfront! Besloten om daar maar even boodschappen te doen en lekker te genieten van het lekkere weer in de haven. Zaterdag voelde ik me niet op en top, beetje verkouden en last van mijn keel, lekker pyjama dag op de bank. ’s avonds gezellig uit eten gegaan met Yentl en erna het nieuwe appartement van onze collega’s bekeken. Wow in Moodpoint, super mooi, uitzicht op het strand. Zondag hebben we een uitstapje naar Houtbay gemaakt, vanwaar de boten naar het zeehondeneiland vertrekken. Houtbay is een gezellig havenstadje maar helaas helemaal uitgestorven op zondag. Dus de zeehonden gezien, even door het uitgestorven stadje gelopen en weer terug gegaan. Gezellig fish and chips in Seepoint gegeten en een bezoek aan de kapper gebracht en dat was een hele ervaring. 1 uur zitten wachten, een glas wijn gekregen omdat het Pasen was en toen was het uur van de waarheid. Geen kappersmantel om, de keukenschaar erbij, pakte bij Yentl een plukje haar en begon het willekeurig af te knippen. Yentl werd helemaal hysterisch en we hebben besloten om weg te gaan. De volgende kapsalon dan maar…. Dit keer was ik proefkonijn. Hier wel een kappersmantel om, maar dezelfde keuken schaar en ook deze kapper begon in het wilde weg te knippen! Gelukkig heb ik krullen en daar kan je niet heel veel aan verpesten, maar ook ik trek wel een paar benauwde gezichten. Het is ietsje kort geworden en ook hier wilde Yentl niet meer naar de kapper, maar het kost dan ook maar 5 euro. Die avond nog gezellig naar Club Med geweest met een aantal meiden die we hier hebben leren kennen.

Maandag ochtend samen met Karel op een culturele tour geweest. We wilden de prachtige kerk waar we elke ochtend langs lopen bezoeken, maar deze was helaas gesloten. Daarom maar doorgelopen naar de Company Gardens deze is echt adembenemend. Heel mooi park met bijzondere bomen, planten, bloemen en heel veel eekhoorns. Morgen is het weer tijd om aan het werk te gaan met mijn onderzoek, het voorstel is klaar dus met een beetje geluk kan ik deze week beginnen met de uitvoering. Veel contact zoeken met de mensen in de communities en proberen zo veel mogelijk informatie te verzamelen.
Vrijdag is het feest in huis, dan vieren Yentl en ik samen onze verjaardagen en de dag zelf van mijn verjaardag gaan we gezellig uit eten en misschien nog naar een feestje! Leuke twee weken om naar uit te kijken!

Dikke kus
Dafne
Foto's op: http://picasaweb.google.nl/dafnemarielle/Paasweekeinde0204#

  • 06 April 2010 - 16:32

    Rianne:

    Hahaha het kappersverhaal doet me denken aan suriname! Ik zat daar ook niet helemaal lekker op de kappersstoel;-). Een leuke paas zo te lezen alleen jammer dat je zaterdag niet zo lekker was! Ik zou best een taartje willen komen eten op je verjaardag, even kijken hoe het met de financieen zit hahaha. De zon schijnt bij ons vandaag ook, heerlijk weer het lente gevoel!. Meid geniet ervan! Mis je wel hoor!

    xxx

  • 07 April 2010 - 08:55

    Klaske:

    Kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper gaat bij jullie helaas niet op hahahaha..

    Alvast een hele fijne verjaardag vrijdag, ik zit dan in Engeland voor de bruiloft maar zal er ook 1tje op jullie drinken.

    Blijf genieten!!
    XX Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Africa here I come!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Home Sweet Home,

12 Juni 2010

Ke Nako!

28 Mei 2010

De laatste lootjes,

17 Mei 2010

Port Elisabeth here we come!

11 Mei 2010

Wintertime,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 40852

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: