Ke Nako! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Ke Nako! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Ke Nako!

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

12 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Feel it, the World Cup is here!! Iedereen praat er over, gaan naar de wedstrijden, feest op straat, de WC is begonnen.... Ook bij mij is het feest te merken, ik krijg kriebels, draag Afrikaanse kleuren, NL vlag, oranje Sokken en een Vuvuzela!
We zijn ondertussen verhuisd naar de Lodge en het voelt weer als ons thuis. Gezellige mensen om ons heen en lekker thuis komen na je werk.
Vorig weekeind was het Cup of Heroes, een event dat SCORE host in verschillende communities in Zuid Afrika en zelfs in Namibia en Zambia. Verschillende communities strijden tegen elkaar in een van de communities. Ik was in Hanoverpark de community die ook op tv was tijdens het programma van Joris Linssen “De jonge helden van Zuid-Afrika” afgelopen maandag en woensdag.
In Hanoverpark streden ze tegen Mbekweni en Khayelitsha om de titel voor Cup of Heroes. De gene die wint krijgt een trip naar Johannesburg voor de finale in September. Een heel gezellig event, met allemaal vrolijke kinderen die verschillende presentaties gaven over cultuur. Qua sport hadden ze een competitie tussen voetbal, volleybal en netbal. Het was een heel leuk event en Khayelitsha heeft gewonnen! Het was 6 uur ’s ochtends op en 6 uur ’s avonds thuis maar het was het dubbel en dwars waard. Na de dit event stond er nog een concert van Goldfisch op de planning. Ik had er al een cd van gekocht en het is super populair in SA, dus dit concert wilde ik zeker niet missen!

De afgelopen week was een gekken huis bij SCORE, er moest voor 41 communities dozen ingepakt worden voor de SCORE Cup. In deze dozen moesten: Medailles, pennen, stiften, verf, stof…… ga zo maar door en dan voor 41dozen. Met man en macht alles proberen in te pakken en te versturen. Natuurlijk was deze week ook de laatste week dat wij aan het werk waren :) SCORE had voor ons (de 7 NL stagiaires) een afscheid lunch georganiseerd, echt heel leuk. Iedereen had mooie woorden voor ons hoe ze van ons hadden genoten, de grappen en het harde werk. Na deze woorden hebben we nog een mooi kado gekregen, de vrouwen een Afrikaans sieraad en de mannen een trommel. Wat we ook nog kregen was een persoonlijke met initialen in kralen, Vuvuzela! Heel vet!

Donderdag was de opening van het Fanfest (de parade waar het feest is als de wedstrijden worden gespeeld) . Helaas was ik zo snot verkouden dat ik eerder naar huis ben gegaan van mijn werk en mijn bed in ben gekropen met een aspirine en Madlemon. Vrijdag was DE DAG van de World Cup wat een feest! SCORE sloot eerder, dus ons laatste dagje SCORE was erg kort. Om 12 uur richting het Fanfest gelopen maar helaas waren er zo veel mensen voor de openingwedstrijd tussen ZA en Mexico dat er geen plaats meer was. Dus hebben we een NL sportbar opgezocht om daar onze vreugde te delen. Wat een mensen, wat een gezelligheid en wat een vibe! Helaas kon Zuid-Afrika mij niet laten gaan zonder me te beroven en ben ik terwijl het doelpunt van ZA is gescoord beroofd van mijn telefoon . Iets minder nieuws, maar daar kon ik natuurlijk niet mijn pret door laten bederven toch? Ik ging daarna nog naar France- Uruguay om het feest in het stadion mee te maken! Om 18.00 uur zijn we richting het stadion gelopen… wat een vreugde, straten afgezet allemaal feestende mensen, muziek en maar lopen stap voor stap naar het stadion. In het stadion zelf was het een beetje een tegen valler, de sfeer was er niet echt en de wedstrijd was een beetje saai.. 0 – 0.
Maar goed de hele dag was geweldig! Moe en voldaan waren we om 01.00 weer thuis in de lodge.

Nu is het aftellen naar het einde, nog 2 dagen te gaan in Cape Town en dan op naar Joburg en dan ben ik donderdag al weer thuis! Voor de geïnteresseerden zal ik nog even mijn vlucht nummer noemen: Egyptair - MS 840, Cairo – Amsterdam aankomst tijd 14.45 op 17-06-2010
Over mijn telefoon: ik kon voor 1 euro een nieuwe sim kopen en mijn nummer over laten zetten. Dit betekend dat ik einde van de middag weer bereikbaar ben op mijn eigen Afrikaanse nummer: +27820487313 begin_of_the_skype_highlighting              +27820487313      end_of_the_skype_highlighting!
Zie jullie in Nederland, dit zal mijn laatste Zuid-Afrikaanse blog zijn! zie voor de foto's: http://picasaweb.google.co.uk/dafnemarielle/WorldCupMadness1106#

Dikke kus en Dankie!
Dafne

  • 12 Juni 2010 - 11:47

    Fieke:

    Lieve Dafne,

    Wat een verhalen! En wat leuk om te lezen dat je zo geniet, echt het Hakuna ma tata gevoel, zlefs als je telefoon gestolen wordt.\
    Ik heb Joris Linzen tweemaal gezien maar helaas jouw niet gezien. Ik was wel erg onder de indruk van de verhalen van de kinderen en de BIG mama met 14 kids én zweep om de bendes van zich af te slaan.
    Goede reis terug en geniet nog even van de laatste dagen.Helaas kan ik je niet komen verwelkomen op schiphol, maar wens je voor dan alvast een fijne dag met familie en vrienden.
    Ik hoop tot gauw.
    Liefs Fieke

  • 12 Juni 2010 - 19:59

    Ninet, Cedric Livia:

    Hee Daf,

    Ik had je een sms gestuurd!! Maar die heb je dus niet gekregen!? Wat balen zeg. Nou, ik wilde je dus nog fijne laatste dagen in ZA wensen en dat wij nu ook veel afrika op tv zien. geniet er nog van en een goede terugvlucht.
    Groetjessss!!

    Ninet

  • 14 Juni 2010 - 10:19

    Eva:

    Wat gaat de tijd snel hé! Je reis zit er alweer bijna op.. Ontzettend knap van je dat je dit avontuur weer bent aangegaan. Je bent inmiddels een aardig ervaren wereldreizgster! Heel gaaf dat je ook nog wat van het WK meemaakt in ZA, daar is menig Nederlander jaloers op. Nou is de oranje-koorts hier ook aardig losgebarsten dus je kan leuk verder feesten als je weer terug bent ;) Succes met je terugreis en tot gauw!
    (Ik heb morgen mijn verdediging, kep er zin in maar is wel spannend!)

    XXX Eva

  • 21 Juni 2010 - 17:25

    Joey:

    Heej Dafne,
    Ik lees net je blogs met een glimlach op mijn gezicht! Ook aan andere reacties te zien, was jij bij dat programma een paar dagen geleden.

    Heb je blogs eigenlijk uit nieuwschierigheid gelezen omdat ik volgend jaar vertrek naar Kaapstad. Prachtige blogs, geeft een hele mooie indruk van het land.

    Groetjes,
    Joey

  • 22 Juni 2010 - 19:25

    Dafne:

    Joey, ik weet niet of je het leest, maar... Heel leuk dat je mijn verhalen leuk vind! Als je nog vragen hebt of andere dingen, wil ik je met alle plezier meer vertellen of tips geven! Geef dan even je email adres door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Africa here I come!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Home Sweet Home,

12 Juni 2010

Ke Nako!

28 Mei 2010

De laatste lootjes,

17 Mei 2010

Port Elisabeth here we come!

11 Mei 2010

Wintertime,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 40845

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: