Roadtrip, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Roadtrip, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Roadtrip,

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

09 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om te beginnen: Ik voel me hier thuis, het land is te gek, de mensen super vriendelijk en het werk is leuk! Gisteren stonden we op het zuidelijkste puntje van Afrika (vertel ik later nog over) en toen bedacht ik me dat we al weer een maand in Afrika zitten en de tijd is om gevlogen! Nog drie en halve maand en dan ben ik bezig met mijn afstudeerverdediging!

Omdat de jongens zo hard hadden gewerkt aan hun Iron Brian project (http://ironbrian.org/ ) hebben we weten te regelen dat we vrijdag vrij konden krijgen. We hebben twee auto’s gehuurd en zijn gaan rijden. Gerjohn had een globale uitstippeling op de kaart gemaakt waar we heen zouden gaan en de lodges waren geregeld. De dag begon een beetje bewolkt, gelukkig klaarde het rond de middag op. Als eerste zijn we van Kaapstad naar Kaap de goede hoop gereden, toen we het park in reden, kwamen allemaal bavianen onze richting op lopen. We hebben de borden opgevolgd, ramen dicht, deuren dicht en geen eten geven. Helemaal in het puntje aangekomen, zijn we een berg op geklommen naar de vuurtoren die op het uiterste puntje van de goede hoop staat. Een beste klim maar het uizicht was op van te genieten. Onderweg nog diverse malen gestopt om te genieten van het uizicht. Via Simons Town zijn we helemaal langs de kust richting Betty’s Bay gereden. In Betty’s Bay hebben ze een wilde Afrikaanse pinguïn kolonie. Helaas was de entree al dicht toen we aankwamen. Er was een lodge in Betty’s Bay geregeld, dus morgen nog een keer de kans bij de pinguïns. De lodge was super, zwembad, slaaphut buiten, grote lounge ruimte om binnen te zitten helemaal super. De volgende ochtend zijn we naar de supermarkt gereden om ontbijt te halen en hebben we naast de pinguïns ontbeten. Ze kwamen echt super dichtbij en er waren er ook een heleboel aan het broeden op eieren. Hierna zijn we door gereden langs de kust richting Hermanus. In Hermanus hebben we nog een kopje koffie gedronken en rond gekeken. Hermanus is de plek waar in de Kaapstad “winter” veel wasvissen te spotten zijn. Karel dacht dat hij er een had gezien, maar het lijkt me stug in de zomer…
Na Hermanus door naar Gans Bay waar we ook nog even hebben rondgelopen en gekeken. Wat een mooie uitzichten en luchten en watertjes… het is geweldig om te zien. Soms doet het me weer even terug denken aan Suriname.. … lekker weg en het gevoel hebben dat je op vakantie bent. :)

Ons volgende slaap punt was L’agulhas de plek waar je naar het zuidelijkste puntje van Afrika kan gaan. Super mooie backpackers lodge met zwembad, ’s avonds lekker gebraait en lekker geslapen op het piepen van de telefoon van Gerjohn na. De volgende dag hebben we het zuidelijkste puntje van Afrika bezocht in L’agulhas. Daar hebben we ons ontbijt naar binnen gewerkt en richting het binnen land gereden. In de lodge hadden we Peter ontmoet die met ons mee reed naar Kaapstad. Hij maakte een fietstocht van Noorwegen naar het zuidelijkste punt in Afrika en hij was zo juist aangekomen in L’agulhas en wij vertelde dat we naar Kaapstad reden. Wij hadden nog een plekje over in de auto dus natuurlijk kon hij met ons mee rijden! We zijn via de wijn velden terug gereden richting Kaapstad wat nog een aardig stuk rijden was. Onderweg nog gestopt in Villiersdorp waar we heerlijk hebben kunnen chillen in een achtertuin aan een beekje. Om 17.00h kwamen we voldaan van onze reis terug aan in ons appartementje.

Volgende week vertrekken er twee personen en de week erop ook nog één naar een studenten huis, zodat ons huisje iets minder druk word. Het studenten huis is twee straten verderop gevestigd, dus vlakbij voor een bezoekje. Pap en mam zitten momenteel in het Krugerpark en hebben het goed naar hun zin begreep ik! De 17e komen ze op bezoek in Kaapstad, dus ik ben benieuwd of ik hun nog ergens mee naar toe kan nemen of dat papa alles al vol heeft gepland haha…..

Dikke kus uit Cape Town en spreek jullie snel!

Foto’s op: http://picasaweb.google.com/dafnemarielle/Roadtrip6310#

Dafne

• 10 Maart 2010 - 12:45

Cis:

He lief vriendinnetje!!

Wat leuk om te lezen....en wat een mooie foto's zeg!! Echt helemaal jaloers...

Geniet ervan....en je kaartje gaat vanavond op de post!!

Kus en veel liefs

• 10 Maart 2010 - 20:38

Eva:

Daffie!!
    Vette avonturen en wat zie je veel moois :) Je foto's komen mij erg bekend voor ;) Ik herken ze van Lennart's foto's haha! Leuk om te zien :)

• 11 Maart 2010 - 07:58

Soraya:

Hey Daf,
    Je zei het al vorige week dat je naar pinguins ging, maar dat ze er echt waren... zover was ik nog niet!! Echt super tof Daf. Al grenzeloos verliefd?

Dikke kus

• 11 Maart 2010 - 15:36

Ninet:

Dat klonk heerlijk en zag er super uit! Wat leuk dat je ouders in Afrika zijn. Hier alles goed, steeds dikker natuurlijk! Nog 3 weekjes.
    Liefs Ninet

• 14 Maart 2010 - 19:37