Een gaaf weekeind! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Een gaaf weekeind! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Een gaaf weekeind!

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

01 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Over mijn opdracht: Voor SCORE ben ik nu een project aan het oppakken om een beter communicatie middel te creëren tussen de communities (townships), de sponsoren, SCORE zelf en zo nog een aantal partijen. We zijn met nog twee HT’ers een NING pagina (soort Hyves) aan het opzetten zodat mensen uit de communities hier foto’s, filmpjes en andere blog posten op kunnen zetten. Zo hou je de communicatie binnen de verschillende groepen. Over het verdere project kan ik nog niks zeggen omdat dit nog geheim moet blijven. Zelf doe ik ook nog een onderzoek in het kader van mijn afstuderen op het gebied van cultuur verschillen op het gebied van internet. In Nederland is internet de normaalste zaak van de wereld, maar veel mensen in de communities hebben er nog nooit achter gezeten. Omdat de filmpjes en foto’s op de site gezet moet worden is het van belang dat er mensen zijn die dit kunnen. Dus kijken of er internet is? Of mensen er mee overweg kunnen, waar moeten de foto’s mee gemaakt worden? Als er geen internet is, hoe ga je het dan aanpakken? Heel interessant project moet ik zeggen. Hele dagen op kantoor valt me soms best wel weer een beetje tegen. Lange dagen, veel op kantoor, in het Engels een rapport schrijven valt ook niet mee. Maar we blijven het proberen en de club op het werk is erg leuk en spontaan.

Het was weer een erg leuk weekeinde!
Vrijdag hadden we weer een fatfriday. Fatfriday houd in dat er elke week iemand voor het hele bedrijf kookt. Omdat er veel culturen bij SCORE werken verteld iedereen iets over zijn/haar cultuur en kookt in de stijl van de cultuur. As vrijdag hadden we fitfriday! Omdat we die middag een sportdag op het strand zouden hebben. We (afdeling South Africa) moesten strijden tegen afdeling international. Erg leuk, we hadden het thema jaren 70, roze sportbroekje, oranje shirt, roze hoog opgetrokken sokken met andere worden een mooi gezicht met z’n allen. ‘S ochtends begonnen de briefjes al te komen dat we gingen verliezen en briefjes werden naar beneden gehangen aan een dwijl…. Uiteindelijk heeft South Africa GEWONNEN!! Mijn team dus… we gingen voetballen, volleyballen en rugby spelen. Het was erg gezellig en zijn daarna met z’n allen gaan eten en nog de stad in geweest.

De volgende dag, zaterdag, gingen we met een paar mensen van het werk naar het Soweto gospel choir (Gospel koor). Echt helemaal super, het was in een heel groot groen park. Ze konden zingen?? Super, er kwamen nummers voorbij als happydays, lionking….later was er nog een meet and Greet met ze en konden we op de foto. Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=QbQVdLRqJ1w
’S avonds hadden we een house warming van een collega van ons van SCORE. Het was een thema feestje met als thema: Over the top. Wij snel onze kast in duiken, niet veel geks te vinden. Dus ben ik maar als Surinaamse gegaan, in mijn Surinaams pagi, haar gesteild, mooie make up op en gaan met die banaan! Wat een super gezellig feestje en iedereen had echt zijn best gedaan.

Zondag hadden we een Afrikaanse braai in Gugulethu. We hadden het kunnen regelen met een medewerker van de lodge waar we de eerste week sliepen. Om 12.00h vertrokken vanuit de lodge in een busje op naar Gugulethu! Toen we aankwamen en uitstapte voelde ik me net een toerist, allemaal blanken uit busjes, maar na een uur of twee werd het echt druk, meer Afrikanen dan blanken. Wat een feestje, wat een feestje, de muziek werd hard gezet, hoedjes werden verkocht, tatoe’s werden gezet. Op een gegeven moment kwam er een bak vlees op tafel met rijst, heerlijk gegeten. Aan het einde werd het even wat minder. De wc’s waren super donker dus ik liep naar binnen en stapte met mijn slippers in het glas. Bloeden als een gek en in no time was mijn hele slipper onder gebloed. Gelukkig had ik allemaal zorgzame mannen bij me die een pleister konden regelen. Gelukkig heb ik mijn DTP vaccinatie gehad, thuis nog ff goed ontsmet. Er waren opvallend veel homo’s en lesbiennes, Ksaapstad schijnt een hele homovriendelijke stad te zijn, echt super om te zien.

En toen was het al weer maandag….. Het is bloedje heet zo’n 33 graden, ze spreken hier van een hittegolf. In kantoor is het niet te harden, de wind is ook helemaal weg. Gelukkig is er genoeg werk om me bezig te houden. We hebben ondertussen ook nog voor drie mensen een ander onderkomen gevonden dicht in de buurt bij ons huis, eindelijk meer plek in huis!! :)

Oma leest u de blog nog een beetje? Oma’s, er ligt al een week een kaart voor jullie klaar, maar ik heb nog steeds geen brievenbus kunnen vinden ! Meiden van Suriname spreken jullie nog wel een beetje af zonder mij?? Martha en Wilma, wanneer komen jullie? Broertje, ik mis je wel een beetje hoor….. :)

Dikke kus voor allen!!
en foto’s op:
http://picasaweb.google.com/dafnemarielle/CapeTownWeek3#

  • 01 Maart 2010 - 16:54

    Wilma:

    Hee Daf,
    Goed om te lezen dat je naast je stage ook nog leuke dingen doet! Klinkt super allemaal.
    Hier in Nl. is het nog steeds koud, alhoewel, vandaag begint de lente al wat :)
    Martha moet nog ff zorgen dat ze de ma, di en wo na de meivakantie ook vrij kan krijgen, en dan kunnen we boeken. Morgen gaan we samen eten, we denken aan je ;)
    Liefs, Wilma

  • 01 Maart 2010 - 18:27

    Klaas:

    Iedere keer als ik een melding krijg in mijn inbox van je reisupdate neem ik mezelf voor om dit keer echt zonder enige jaloerzie je verhalen te lezen.
    Helaas.... weer niet gelukt!!!!

    Enjoy!!
    XX Klaske

  • 02 Maart 2010 - 14:54

    Babette:

    Hey Daffie!

    Wat leuk dat we op hetzelfde continent zitten :)! Zo te lezen heb je het wel naar je zin in het warme Afrika!

    Veel succes en plezier nog!

    xxx Babette

  • 03 Maart 2010 - 15:42

    Soraya:

    Dafne met steil haar!! Wat leuk om te zien :D

    Liefs, Soraya

  • 04 Maart 2010 - 08:17

    Eva:

    Mooie verhalen en belevenissen Daf! Foto's zijn ook lachen :D Geniet van het mooie weer!

    xxx

  • 05 Maart 2010 - 17:11

    Ninet:

    Hee!

    Wat een weertje daar of niet? Hier...je raadt het nooit...sneeuw! Alsof we nog niet genoeg sneeuw hebben gehad. Wat veel heb je al weer ondernomen/gezien. Leuke foto's! Ben benieuwd naar nog meer Zuid Afrika, dus wacht je bericht weer af!

    Liefs Ninet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Africa here I come!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Home Sweet Home,

12 Juni 2010

Ke Nako!

28 Mei 2010

De laatste lootjes,

17 Mei 2010

Port Elisabeth here we come!

11 Mei 2010

Wintertime,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 40867

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: