Wow! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Wow! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Wow!

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

02 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dacht ik dat het klaar was met het genieten na dit heerlijke weekeindje. Er was een idee gegroeid om naar de thermen te gaan. Ik moet zeggen dat ik dit geen slecht idee vond. Toen we (Chris, Soraya en Ik) de prijs hoorde wilde we zeker heen. We hadden een hamam behandeling met alles er op en eraan. Dit betekende: zwemmen, turksstoombad, scrubben, masseren en nagenieten met een kopje thee en een cakeje. WOW, dat is het enige wat ik er van kan zeggen! We werden het zwembad ingeholpen, de sfeerverlichting ging aan en toen was het gevoel helemaal compleet. Na een kwartiertje dobberen hoorde we: “dames en heer gaan jullie mee?” Even een glas water drinken en daarna meteen het truksstoombad in. Dan zit er in je hoofd....mmm... wat zal er hierna gaan gebeuren. Na zo’n 20 tot 30 minuten gestoomd te hebben werden we er weer uit geholpen en mee genomen naar een badruimte. Stonden allemaal marmere blokken in en Soraya en ik werden verzocht om in het midden te gaan zitten en Chris aan de zijkant. “Mevrouw boven stukje uit” eeehhh... okey.... Emmertje koud water, emmertje warm water over je hoofd heen en het feest kon beginnen. We mochten voorzichtig gaan liggen, want het was spek glad. Alle drie hadden we onze persoonlijke verzorgster. De benen werden vastgepakt en gescrubt, eigenlijk alles. Toen de voorkant klaar was mocht ik omdraaien en werd mijn broek van mijn billen getrokken. Alles van top tot teen schoon gemaakt. Mijn oren werden uitgesopt en mijn haren gewassen.

Nadat alle muggenbulten weg waren gescrubt was het tijd voor het tweede deel: de massage. Mevrouw?? Ontspan u?! Ja dat kan je wel zeggen, maar als mijn tenen tussen haar borsten zitten en in me verplicht moet ontspannen? Dat is nog niet zo makkelijk als dat ze het zegt. Maar goed, ik heb meteen mijn best gedaan. Ontspan....ontspan...ontspan..... Toen ik ff spiekte zag ik Soraya naast me liggen genieten, Chris aan de anderekant zo rood als een baby van het scrubben. Mmmm.... ook maar genieten.... Mevrouw?? Komt u maar rechtopzitten, weer een emmer koud water, emmer warm water en nog een emmer warm water. Komt u maar met u rug tegen mij aan zitten. Noh, werd ik even gekraakt! Als laatst heeft ze mijn schouders en gezicht gedaan en toen werd het weer tijd voor een paar emmertjes water en even bijkomen. Na de massage werden we een doek omgedaan en op onze crocks naar buiten gebracht. Naar een stoel en toen ik daar op zat? Alles was leeg in mijn hoofd, mijn lichaam super zacht echt helemaal in een roes. Dit heeft voor ons allen drie een kwartier geduurd en toen konden we weer een normale conversatie voeren. We kregen van de eigenaar een kopje thee en een cakeje er bij en toen was het alleen nog maar een kwestie van nagenieten.
Dit was toch echt wel de ultime manier van genieten niet?

Woensdag was het suikerfeest, dus dit is voor iedereen een vrijedag. Alle winkels sluiten en de aandacht gaat alleen nog maar naar eten. Ciska was door haar stagebegeleider uitgenodigd om mee te gaan naar de Indonesiche ambassade. Hij had verteld dat ze best iemand mee mocht nemen, dus Ciska vroeg of ik met haar mee wilde gaan. Natuurlijk wil ik mee, super leuk om andere culturen mee te maken en ervaren. Dus in de nette kleren en op naar de ambassade. Toen we daar aan kwamen rijden voelde we ons toch wel een beetje ongemakkelijk. Wij hadden voor netjes wat bloter gekozen en de indo’s voor netjes lang. Ook het blank zijn hielp niet echt mee voor onopvallend binnen komen. Netjes de ambasseur een handje schudden, ook zijn vrouw stond er bij en toen konden we gaan zitten en wachten. In het midden stond een hele lange tafel, met daarop allemaal zilvere schalen met deksels erop. Ondertussen vertelde de inspecteur dat het hier alleen om het eten ging. Het is binnen komen, gaan zitten, buffet openen, eten en meteen weer naar huis. Is dit nu het suikerfeest? Ja dus! Dus wij hebben vrolijk mee gedaan. Ohh.. lekker... kip met aardappeltjes. Een hap en de tranen stroomde over mijn wangen. Zo pittig, de ober kon het van mijn gezicht aflezen want hij kwam constant met glazen water aan lopen. Maar goed dat ook eens geproeft. Na het eten kwam er een meneer naar ons toe en zei tegen ons dat hij graag even met ons wilde babbelen. Natuurlijk vinden wij het niet erg om een beetje te babbelen, maar meneer kwam op eens aan met een camera. Oe zei Ciska, dat is wel even wat anders, moet dat? Ach ik wil alleen maar wat vragen over Suriname stellen en hoe jullie stage is. Okey, waarom ook niet? Dus wij zijn hier op de surinaamse tv geweest met onze hoofden. Helaas hebben we zelf niet de goede zender kunnen vinden, dus we hebben ons zelf niet gezien. Wel belde onze taxichauffeur dat we op tv waren. Ik ben aan het proberen of ik het terug kan zoeken op internet. Het zou ook nog in nederland uitgezonden worden zei hij. Als afsluiting van het suikerfeest zijn we s’avonds gaan bowlen met een aantal mensen van de kwatta.

Nog steeds dik naar mijn zin in Suriname, ik raad iedereen aan om er heen te gaan als je de kans krijgt!

Dikke kus aan iedereen!



  • 03 Oktober 2008 - 08:59

    Tineke:

    Lijkt me geweldig zo'n Hamam, wil ik ook........... mam

  • 06 Oktober 2008 - 21:07

    Oma:

    Wat kan jij genieten zeg .Je komt toch wel weer terug?Lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2009

Terug in Nederland!

19 Januari 2009

Nog twee weken te gaan,

12 Januari 2009

Browsberg,

05 Januari 2009

Kerst en Oud & Nieuw,

24 December 2008

Switi Kresneti,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 40874

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: