Happy Queensday! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Happy Queensday! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Happy Queensday!

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

03 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molo (hallo) lieve vrienden en familie, Kunjani (Hoe gaat het)? Het was weer een enerverende week! Dindag was het Freedom day en dit is een vrije dag in Zuid-Afrika. Op deze dag organiseerde ze ook het Red bull street style event op de parade. Dit is een evenement met de 60 werelds beste Freestyle voetballers. Drie minuten lang gaan twee personen tegen elkaar strijden om als beste uit gekozen te worden. SCORE was hiervoor uitgenodigd als gast en hierdoor waren ruim 20 kinderen van 2 verschillende communities erbij aanwezig. Je kan je voorstellen hoe leuk dit was voor de kinderen om mee te maken. Het event duurde twee dagen de eerste dag de selectie van 60 man naar de 16 beste en de laatste dag de finale tussen de 16 over gebleven spelers. Ook wij mochten aanwezig zijn op de twee dagen. Voor elke dag was er een jury en je raad nooit wie er helemaal speciaal naar Zuid-Afrika was over gekomen…… Edgar Davids!! Heel leuk om te zien, de Nederlandse voetbalspeler heeft het erg ver geschopt maar is er in de laatste ronde uit gestemd. Zie de foto’s op: http://picasaweb.google.nl/dafnemarielle/Koningingendag304

Vrijdag was het Koninginnedag!! Voor mij de eerste keer in mijn leven dat ik moest werken op Koninginnedag, helaas, helaas… De fat Friday werd georganiseerd door Yentl, Stefan en Karel dus gelukkig kon daar een beetje oranje in verweven worden. We hebben een aantal spelletjes gedaan: Spijkerpoepen, koekhappen en lekkere Hollands gegeten: Bitterballen vooraf, hutspot en met als toetje stroopwafels! Lekker typisch Nederlands :) Iedereen moest gekleed in Oranje dus bij ons kwam de stemming er al snel in en hadden daarna ook niet veel puf meer om aan het werk te gaan!
’S Avonds kon het feest losbarsten in Rafiki’s die speciaal voor Koninginnedag de hele bar en personeel oranje had ingericht. Eerst gezellig gegeten met zowel Hollanders als onze Afrikaanse collega’s die speciaal voor ons oranje hadden aangetrokken. Man o man, ik wist niet dat er zo veel NL in Kaapstad woonde, ze bleven maar binnen komen :) Zie voor de stemming ook de foto’s op: http://picasaweb.google.nl/dafnemarielle/Koningingendag304

Zondag ben ik in mijn eentje op pad geweest naar Khayelitsha, voor mijn laatste eigen geworven gegevens voor mijn onderzoek. Het ging weer echt op z’n Afrikaans, wat een hoop tijd koste, maar gelukkig ben ik er gekomen! Ik kan nu druk met conclusies trekken, rapport schrijven en wachten op de rest van de resultaten. Er zijn nog boekjes naar zeven communities over de post, dus ik hoop dat ik die weer op tijd terug krijg. Mijn afstudeerbegeleider was tevreden over hoe ik bezig ben dus dat is fijn. 13-16 Mei heb ik een trip geplant naar Port Elisabeth en kan ik eindelijk wat wildlife gaan spotten. We gaan naar Addo Elephant park toe om de prachtige olifanten te bekijken. We rijden er heen met de auto, dus kan ik eindelijk mijn autorij skills testen in ZA. Hopelijk blijf ik aan de goede kant van de weg rijden?! :):)

Dikke kus, Dafne



  • 03 Mei 2010 - 15:05

    Rianne:

    Hey Daf,

    Zo wat dacht je ik zet mijn verhaal er 4 keer op dan weet ik zeker dat de mensen het lezen hahahaah. Wat fijn dat het zo goed gaat met je onderzoek ondanks de no spang mentaliteit die daar volgens mij ook heerst! Leuk dat je straks olifanten gaat spotten vergeet je fototoestel niet! Het weer viel erg tegen met koninginnenacht en dag, maar was wel gezellig. Ik hoop dat het aanstaande woensdag wel lekker weer is i.v.m. bevrijdingspop, dus stuur het mooie weer hier maar heen!

    xxx

  • 03 Mei 2010 - 15:06

    Rianne:

    Hey Daf,

    Zo wat dacht je ik zet mijn verhaal er 4 keer op dan weet ik zeker dat de mensen het lezen hahahaah. Wat fijn dat het zo goed gaat met je onderzoek ondanks de no spang mentaliteit die daar volgens mij ook heerst! Leuk dat je straks olifanten gaat spotten vergeet je fototoestel niet! Het weer viel erg tegen met koninginnenacht en dag, maar was wel gezellig. Ik hoop dat het aanstaande woensdag wel lekker weer is i.v.m. bevrijdingspop, dus stuur het mooie weer hier maar heen!

    xxx

  • 03 Mei 2010 - 17:06

    Eva:

    Ziet er leuk uit, zo'n Koninginnedag in Z-Afrika! Mooi feestje.. Heel veel succes met je onderzoek, ik begin hem nu ook te stressen hoor, het is al bijna zo ver :S Volgens mij hebben wij dezelfde stagebegeleidster, Manon, leuk om mee te werken!

  • 04 Mei 2010 - 06:38

    Mam:

    Dus je gaat echt zelf rijden!?!
    Ben heel benieuwd naar je ervaringen in Addo.
    Leuke outfit, en die bril is super gaaf!!
    Liefs Mam

  • 04 Mei 2010 - 20:58

    Amon En Willemijn:

    Hey dafne,
    leuk je zo te volgen stoer hoor zelf de slums in! Wij hebben daar zonder het te weten wel eens gezellig gepicknickt.. was gezellig maar beetje dom van ons.
    succes met linksrijden, wij gingen vooral de mist in als er niemand anders op de weg was of als we verkeerd gereden waren en moesten keren. Dan zoek je blijkbaar automatisch de rechter eh.. nee de linker ehhh oeps verkeerd...bijna ongevalletje nou ja.. zo ging dat dan..Ook stapten we regelmatig aan de verkeerde kant in..maar we hebben er nog steeds lol om..
    groeten aan de olifanten!
    liefs van amon en willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Africa here I come!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Home Sweet Home,

12 Juni 2010

Ke Nako!

28 Mei 2010

De laatste lootjes,

17 Mei 2010

Port Elisabeth here we come!

11 Mei 2010

Wintertime,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 40841

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: