Goeienaand mensen, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Goeienaand mensen, - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Goeienaand mensen,

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

14 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoe gaan dit? Hier baie goed! Nu weer verder in het Nederlands…:)
We hebben Tim van Dooren ontmoet, de man die onze haastige stage opdracht mede mogelijk heeft gemaakt. Een gezellige jongen van onze leeftijd, met hele enthousiaste ideeën. Hij heeft ons iets beter verteld wat SCORE inhoud en wat hij met ons van plan is. SCORE wil doormiddel van sport jongeren meer bij elkaar brengen en zo de ontwikkeling stimuleren. Zo worden er ook sportdagen georganiseerd, waar wij ook aan mee gaan doen. Helaas niet mijn sportschoenen mee genomen, maar we gaan natuurlijk ons uiterste best doen! Onze plaats in heb bedrijf moet nog een beetje bekeken worden, maar we gaan ons in ieder geval bezig houden met het WK. Morgen word onze eerste werkdag dus ik ben benieuwd.

Donderdag hebben we het strand verkend, drie kwartier in de trein en je stapt uit in Muizenberg aan het strand. Prachtig, hoge golven, allemaal surf dudes ;) Ik hou er van! Lekker de zee in gegaan ondanks de sharkspotter borden. Laatst is er nog een Duitser opgegeten op dat strand door een haai, ach… gewoon lekker het water in toch?
Vrijdag was house hunting day. De hele tijd op internet gekeken naar appartementen. Half 2 hadden we onze eerste bezichtiging. Het was vlakbij de lodge, maar helaas, 20 kamers, heel slecht onderhouden echt niks. Onze tweede bezichtiging was dichter bij het centrum en perfect voor onze stage. We konden er half 7 terecht en zijn gaan kijken. Dit was bingo, een heerlijk huisje in een moslim gemeenschap. Een straat vol groen, roze, gele, en nog meer kleuren huizen. We kunnen lopend naar ons werken, de supermarkt, bank en restaurantjes zijn allemaal op loopafstand. We wonen er nu met de groep (7 mensen) maar we gaan nog op zoek naar een klein appartementje in dezelfde straat voor 3 mensen. Dit om niet een half jaar op elkaars lip te zitten. We hebben twee slaapkamers, 1 met twee bedden (hier slapen Yentel en ik), 1 kamer met 3 bedden en een woonkamer met twee slaapbanken. Verder is er een luxe keuken en een eetkamer tafel. Het uitzicht is werkelijk prachtig, als je de ene kant op kijkt zie je de zee, de andere kant lionshead en recht vooruit de Tafelberg.

Voor de geïnteresseerden, het appartement ligt in de wijk Bo-Kaap. Het adres is:

Chiapini street
Bo kaap Village Lodge
Appartment 114A
Cape Town

De tocht in het busje terug van de bezichtiging was echt prachtig, we gingen in een mini busje (matatuh) helemaal vol gestampt met mensen, ze vragen twee rand meer en toen wij er uit moesten, moest het hele busje verplaatsen of eruit. Je had er bij moeten zijn hilarisch.
Inmiddels zijn we vandaag verhuisd naar ons nieuwe appartement, helemaal uitgepakt heerlijk!
Ik heb hier geen internet meer, dus moet nog ff kijken hoe het op het werk gaat.

PS: We kunnen (als inwoners van ZA) WK kaarten kopen voor 14 euro, dus wij gaan voetbal kijken in Cape Town!

Ek het dit baie geniet!

Soen,
Dafne

• 14 Februari 2010 - 19:56

Soraya:

Dafne!!! Wat een goed nieuw, een heel appartement :D
    Binnenkort maar even goed met elkaar skypen, wil de laatste paar dagen niet echt lukken!

Baie veel succes met de stage! Dikke kus

• 16 Februari 2010 - 22:01

Jorg:

Hey Zus!
    blij dat je het zo naar je zin hebt, verslagen zien er goed uit en de temperatuur ook :p
    Hier alles koud en kil dus je mist niets.
    Groetjes
    Je broertje