Een week in Paramaribo, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dafne Berg - WaarBenJij.nu Een week in Paramaribo, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dafne Berg - WaarBenJij.nu

Een week in Paramaribo,

Door: Dafne

Blijf op de hoogte en volg Dafne

26 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Hiep hiep hoera!! Zaterdag hadden we het feestje van Rianne, zij is vorige week vrijdag 23 jaar geworden en dat moet natuurlijk gevierd worden :) Het begon met een overheerlijke pasta salade met heel veel verschillende groente. Dat was weer een heerlijke boost. Het is heel moeilijk om hier na je stage nog aan verse groenten te komen. Zeker als je een stage van 08:00 – 16:30 hebt, om 16:30 sluiten veel winkels en de supermarktjes hebben dan al geen groenten meer. Na het eten zijn we met z’n allen gaan bowlen boven de Zsa Zsa Zu. Echt humor, in de clownsschoenen, de ene wat beter dan de andere in bowlen. Helaas hoorde ik bij de slechteren. Na een uur ballen te hebben gegooid zijn we naar beneden gelopen naar de Zsa Zsa Zu. Gelukki g niet te laat, want ik viel daar bijna al dansende in slaap. Je kan het op bepaalde momenten goed merken dat je 5 lange dagen maakt in de week en ook nog wat wil zien van het land.

Zondag om 09:30 op, want we hadden besloten om nog maar….. (ho! Even een pauze, schrijven in het SEMC busje is een beetje hobbelig) …. Een relaxt dagje overbridge te doen met z’n zesen. De mannen hebben zich lekker kunnen uitleven met een voetbal, Suriname tegen Nederland. Ik moet toegeven, ze hebben hun best gedaan, maar Suriname had gewonnen. De surinamers hadden ook wel zo’n schreeuwerd aan de kant dat ze wel moesten winnen. Wij hebben ze ook aangemoedigd, maar het had helaas geen resultaat. We hebben het niet te laat gemaakt, maandag weer vroeg op en aan de bak.

Maaandag is mijn werk/wasdag. Na het werk om half 5, de klotser vullen met water en meteen al mijn was doen. Ik moet toegeven, het is echt een dag taak hoor…. Wij zijn in Nederland maar verwend met zo’n ding dat je op een knopje drukt en het er na 1,5 uur weer uit kan halen. Aan het einde van je wasdag is het al donker en loop je tussen de springende padden je was op te hangen. Ik kan er nog steeds niet aan wennen dat die beesten rondlopen in de tuin.
We hadden van de week nog een surprise, 3 nieuwe matrassen. Nu voel ik de latten van mijn bed niet meer, maar de veren van mijn matras. Het was even wennen, maar nu slaapt het heerlijk.

Dinsdag was dansdag!! :) Maar wat is dansdag? Onze salsa docent vertelde ons dat dit een dag zou zijn vol ontspanning en lol, nou dat was het! We hebben dansen gedaan? Zo veel verschillende dingen…. Draaien met onze kont, naar links, naar rechts. We hebben in houdingen en posities gestaan, waarvan ik niet wist dat ik er in kon staan. Met andere woorden, met een big smile op de dansvloer gestaan en me helemaal over gegeven.

Woensdag was ook een leuke dag. Yes-R was in Suriname. Heel Paramaribo op z’n kop, iedereen wilde er heen. Even voor de gene die niet weten wie Yes-R is: Yes-R is een maroccaanse rapper uit Nederland en is het neefje van Ali-B. In Nederland is hij niet super hot, maar in Suriname staat hij op nummer 1. Hup 20 SRD voor een kaartje, daar moeten wij ook heen als Nederlanders. Druk?? Allemaal gillende meiden!! Even later kwam ook mijn surinaamse held nog even. Er is hier een heel bekent nummer in Suriname…. Ik heb een tuintje in mijn hart… maar alleen voor jou…. Echt een super lekker nummer. Wij hebben genoten van ons avondje Yes-R.

Donderdag, precies een maand geleden dat ik aan kwam op Zanderij, de luchthaven van Paramario. Ik zit nu in het bedrijfsbusje naar de mijn Klaverblad. Lekker hobbelen en schudden over de rode bauxiet wegen. Ik ben al weer een uur onderweg, maar wat je allemaal ziet! Super mooi, de palmbomen, bomen, vogels, libeles echt de moeite waard!

Verdere plannen komende tijd. Morgen afdansen……….. spannend!! Zaterdag ochtend om 06:00h vertrekken we naar Brokopondo. Dit is een trip van twee dagen het binnenland in. Waarschijnlijk komt dan mijn eerste nacht in een hangmat slapen. We gaan met een hele grote groep, dus het moet vast gezellig worden!! Hierover meer volgende blog.

Liefs, Dafne
(ps foto's komen maandag weer)

  • 29 September 2008 - 16:03

    C:

    Ziet er goed uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2009

Terug in Nederland!

19 Januari 2009

Nog twee weken te gaan,

12 Januari 2009

Browsberg,

05 Januari 2009

Kerst en Oud & Nieuw,

24 December 2008

Switi Kresneti,
Dafne

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 40861

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 17 Juni 2010

Africa here I come!

25 Augustus 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: